JARNÍ RESTART

10-denní online minikurz

21. - 31. března 2021

Vítejte v online programu Jarního restartu

Srdečně vás vítáme v našem speciálním minikurzu Jarní restart, kterým vás chceme podpořit a inspirovat v tomto období.
Zde se můžete podívat na všechna aktuálně dostupná videa. Přístupná je ponecháme až do pátku 2. dubna.
Přejeme, ať je vám kurz k užitku.
🙂
Petra a Jirka

Středa 31. března 2021

Logo_kapka_greenB-500x500.png
Den 10 Závěr
  • Došli jsme společně do samého cíle naší inspirativní cesty.
  • Další kroky jsou již na každém z vás 🙂
  • V našem posledním videu vám také posdílíme několik tipů, ze kterých čerpat další inspiraci a povzbuzení.

Praktická cvičení

1. Položte si pro sebe otázku, co v následujících dnech chcete zařadit do své každodennosti a co naopak chcete vypustit.
2. Netlačte na sebe. Všechno vyžaduje svůj čas.
  • Není jednoduché zařadit do každodenních činností nový ZVYK a někdy se musí opakovat min 21 dní, aby se vklínil do ranních, poledních či večerních rituálů.

Bonus

Sdílíme „nakopávací video“ se sestřihem, kde uvidíte, jak skvělé je mít dobrou náladu a pozitivní myšlení. Možná uvidíte i sami sebe a uvidíte, jak jste skvělí 🙂

Nezapomeňte si dělat každý den radost, i kdybyste si měli dělat srandu sami ze sebe. Opravdu stojí za to, nebrát se úplně vážně 😉 Pusťte si toto video, zapněte si hned od začátku zvuky. Uvidíte, kolik lidí jsme rozveselili, a díky tomu, že je to natočené, rozveselujeme ještě dnes. Řeknete si taková blbost… ale pokud by se dalo platit tím, kolik radosti video způsobilo, bylo by k nezaplacení. Jsme na kluky hrdí!

Úterý 30. března 2021

Den 9 Vztahy, partnerství a spolupráce
  • Náš život je takový, jaké jsou naše vztahy.
    • Spokojené a harmonické vztahy jsou základem šťastného života.
  • Rodina a praví přátelé jsou naší oporou i v těch nejtěžších okamžicích.
    • Pomáhají nám vracet se zpět na cestu, pokud ztratíme směr.
    • Dávají nám pocit podpory a bezpečí.
  • Nejsme v tom sami.
    • Můžeme se navzájem podržet, podpořit a dodat si sílu.

Přátelství je tu proto, aby vykouzlilo úsměv tam, kde láska nechává slzy.

Praktická cvičení

1. Pečujte pravidelně o své vztahy - se svým partnerem, rodinou i přáteli.
2. Věnujte druhým svou vědomou pozornost, objetí, úsměv a podporu.

Pondělí 29. března 2021

Den 8 Radost
  • Klíčem životního štěstí a spokojenosti jsou radosti, které nás obklopují.
  • Radost a naplnění je otázkou volby a nikoliv důsledek toho, co se nám děje.
  • Buďme vděční za to, co máme.

Praktická cvičení

1. Naučte se vnímat maličkosti a drobné radosti kolem sebe.
2. Udělejte radost někomu jinému

Neděle 28. března 2021

Den 7 Odpočinek
  • V dnešní minilekci si budeme povídat o tom, jak dobít potřebnou energii během odpočinku.
  • Odpočinek je důležitý pro regeneraci těla i duše, můžeme se na něj těšit a zároveň nám přináší novou energii, sílu i nadhled.

Praktická cvičení

1. Naučte se odpočívat a dopřávat svému tělu i mysli pravidelný čas regenerace.
2. Zkuste si vytvořit rituál, díky kterému se budete opečovávat a dobíjet baterky pravidelně.

Sobota 27. března 2021

Den 6 Jarní úklid
  • Naše prostředí, ve kterém žijeme, pracujeme a trávíme většinu času ovlivňuje naše pocity a náš život. A naopak, je zrcadlem našeho vnitřního rozpoložení.
  • Proto bychom měli udržovat v čistotě nejen naše myšlenky, ale i své okolí.
  • Teď je ideální čas provětrat svůj domov, šatník, pracovní stůl, domácnost… poslat dál nebo vyhodit vše, co už nám neslouží, co je nefunkční a nepřináší nám ani užitek, ani radost.

Praktická cvičení

1. Pusťte se do očisty své domácnosti.
  • provětrejte šatník, protřiďte věci, hračky, léky, kosmetiku, drogerii, dokumenty, knížky….
2. Nastavte si systém a vytvořte pravidelný rituál.
  • zachováte si ve své domácnosti pořádek, harmonii a budete se cítit mnohem spokojenější.
3. Přemýšlejte při nakupování
  • zda danou věc opravdu potřebujete a budete využívat
  • zamyslete se také při výběru dárků pro své blízké

Pátek 26. března 2021

Den 5 Otužování
  • Otužování přináší mnoho benefitů – a to nejen těch zdravotních.
  • Koupáním ve studené vodě posilujeme nejen náš imunitní systém, ale také psychickou odolnost.
  • Překonáním sebe sama trénujeme vlastní vůli zdolávat překážky, posouváme naše hranice komfortní zóny, naučíme se snášet nepohodu a celkově se odolnost našeho organismu velmi zvýší, nejen třeba vůči nemocem.

Praktická cvičení

1. Zkuste se začít otužovat a vnímejte u toho své pocity.
  • Začněte pozvolna klidně jen otužováním nohou nebo oblékáním nalehko.
2. Vytvořte si pravidelný rituál.

Bonus

Sdílíme inspirativní rozhovor o otužování a Wim Hofově metodě v Duši K – pořadu Jaroslava Duška z Divadla Kampa. Tento pořad je podle naše názoru velmi přínosný pro každého, kdo o téma otužování byť jen přemýšlel.

IMG_20200705_141700

Čtvrtek 25. března 2021

Den 4 Mysl
  • Kvalita našeho života je ovlivněna kvalitou našich myšlenek. Čemu věnujeme svou pozornost, to roste.
  • V dnešní minilekci se tedy zaměříme na naši mysl a jak si díky myšlenkám přitáhnout do života více pozitivní energie.

Praktická cvičení

1. Zastavte se a zkuste na chvíli nechat vše kolem sebe jen tak plynout. Zavřete oči a zhluboka se nadechněte. Nechte myšlenky přicházet a odcházet, aniž byste je nějak hodnotili.
2. Dopřejte si pravidelnou relaxaci, meditaci nebo prosté vnímání svého dechu, kdy budete moci vypnout hlavu a zažít hluboké uvolnění. Zařaďte si takový rituál do své každodennosti, abyste se mohli pravidelně věnovat své mysli.
3. Napište si afirmace, které vás podpoří na vaší aktuální cestě.

Středa 24. března 2021

Den 3 Zdravá strava
  • V dnešní minilekci si budeme povídat o tom, jak v této době očistit a vyživit své tělo, dodat mu po zimě zase zpět potřebnou energii.

Praktická cvičení

1. Zamyslete se nad svým jídelníčkem - co jíte, v jakém množství a kdy.
2. Zkuste upravit svoje stravovací návyky:
  • odlehčit po zimě jídelníček a podpořit tak i svůj pohyb lehkou, ale výživnou stravou
  • zařadit kvalitní potraviny, aby byla vaše strava pestrá a vyvážená + dostatek tekutin (voda, bylinné čaje, zeleninové a ovocné šťávy, smoothie…)
  • využít sezónních potravin, jarních bylinek a přírodních zdrojů
3. Zajímejte se a zjišťujte si informace.

Bonus

Několik zajímavých tipů o bylinkách najdete v našem blogu JARNÍ OČISTĚ TĚLA I DUCHA 🙂

jar-ocis

Úterý 23. března 2021

Den 2 Pravidelný pohyb
  • V dnešní minilekci se zaměříme na to, jak se díky pravidelnému pohybu udržet v kondici fyzické i psychické.
  • Možností, jak se hýbat, máme kolem sebe spoustu a zadarmo – nemusíme čekat, až otevřou fitka 🙂
  • Ideální je vyrazit ven do přírody a hýbat se na čerstvém vzduchu.

Praktická cvičení

1. Udělejte si revizi svého dne a vnímejte své tělo v pohybu:
  • Jak často se hýbete?
  • Máte dostatek aktivního a vědomého pohybu?
  • Staráte se o fyzickou kondici svého těla?
2. Vyblokujte si čas na pravidelné cvičení:
  • Pokud chcete něco změnit a zařadit do své každodennosti pravidelné cvičení nebo jiné pohybové aktivity, vyblokujte si čas ve vašem kalendáři. Opět si sami vyberte, co je pro vás v daný čas nejlepší a čím chcete začít. Co vás baví, motivuje a po čem se cítíte dobře. Začněte pozvolna a vytvořte si pohybový rituál, abyste u něho vydrželi a po pár dnech to nevzdali. Pravidelných 5-10 minut každý den dá více jak hodina týdně

Bonus

Vyberte si svůj ideální hudební doprovod, který vás udrží v rytmu 🙂

photo-1525296416200-59aaed194d0c

Pondělí 22. března 2021

Den 1 Ranní probuzení a ranní rituály
  • Říká se, že prvních 60 minut po probuzení je nejdůležitější část dne, která dokáže ovlivnit to, jak bude náš den probíhat a jak se budeme cítit.
  • Pojďme se společně podívat na to, jak tento čas smysluplně využít, abychom se správně nastartovali a užili si naplno celý den.

Praktická cvičení

1. Udělejte si revizi vlastního rána:
  • Vstanete a hned se bezmyšlenkovitě ženete do práce a za svými povinnostmi?
  • Nebo si vědomě užíváte probuzení a první ranní činnosti (rituály, snídaně, meditace apod.)?
  • Vyhovuje vám to, nebo byste chtěli změnu?
2. Vyblokujte si čas na ranní rituály
  • Pokud chcete něco změnit a zařadit po probuzení nějaké ranní rituály, vyblokujte si tento čas ve vašem kalendáři a postupně začleňte aktivity, kterým se chcete věnovat.
  • Sami si vyberte, co je pro vás v daný den nejlepší, nemusí to být každé ráno to samé.
  • Chce to čas a pravidelný trénink, abyste si nové návyky osvojili a vaše počáteční nadšení nevyprchalo po pár dnech.

Bonus

Na Spotify jsme pro vás vytvořili celý playlist písniček, které můžete poslouchat během vaší hodinky a zpříjemnit si tak vaše ranní rituály.

photo-1434941952165-4d85f3912e48

Neděle 21. března 2021

Úvodní video ke kurzu
  • Věříme, že v každém z nás je ukrytý velký potenciál, díky kterému je člověk schopen vytvářet a konat velké věci – dosahovat všeho, oč usiluje a hlavně být spokojený sám se sebou, být zdravý a plný životní energie.
  • A toto období nám možná více než kdy jindy dává příležitost si takové věci uvědomit, uchopit a převzít za svůj život zodpovědnost.

Praktická cvičení

1. Položte si na začátku pro sebe několik otázek:
  • Jste momentálně spokojení? Co chcete v životě změnit, abyste se cítili lépe? A proč? Je důležité vědět důvody.
  • Jaké oblasti našeho života chcete upravit?
  • Revize a uzavření předchozího období je zásadní pro vytvoření nového a pozitivního záměru na další období.
2. Stanovte si záměr pro tento minikurz/nové období, jehož chcete docílit:
  • Čeho chcete dosáhnout a jak se chcete cítit?
  • Proč? Důležité je znát vlastní motivaci.
Chcete nám k tomuto kurzu něco vzkázat?
indiv1